Office 365 – instellen Out of Office

Het is weer bijna vakantietijd en om echt van je vakantie te kunnen genieten, is het natuurlijk fijn als je even een tijdje geen mails hoeft te lezen. Het instellen van een Out of Office melding is dan een dankbaar hulpmiddel. In de Out of Office melding kun je bijvoorbeeld aangeven dat je momenteel vakantie hebt en dat men voor spoedeisende zaken contact op kan nemen met je collega/vervanger of via een telefoonnummer.out-of-office

Maar hoe doe je dat, zo’n Out of Office melding instellen in Office 365? Nou heel simpel:

  • Ga naar Office 365 online (https://login.microsoftonline.com)
  • Kies voor de online app ‘E-mail’
  • Klik rechtsboven op het icoontje ‘Instellingen’
  • Kies voor ‘Automatische antwoorden’
  • Vul de begin- en eindtijd van je vakantie in en vul de gewenste tekst voor de melding in. Je kunt voor zowel interne gebruikers (je collega’s/medewerkers) als externe gebruikers (je klanten en anderen welke je een e-mail sturen) een aparte Out of Office tekst instellen.
  • Klik ten slotte op de knop ‘OK’ en de Out of Office melding is geactiveerd.

 

Hulp nodig of andere vragen mbt Office 365? Neem contact met ons op via info@heuvelland.nl

Fijne vakantie!